Zagadywanie NPC

Rozmowy o naszych dodatkach i tłumaczeniach
Awatar użytkownika
Platine
WoWpoPolsku Team
WoWpoPolsku Team
Posty: 447

Zagadywanie NPC

Post autor: Platine » 26 maja 2019, 10:20

Witam, ostatnio jak testowałem dodatek w grze, to zauważyłem, iż po kliknięciu na NPC czasem pojawia się okienko z jego krótką wypowiedzią, jak na zdjęciach poniżej.

Obrazek
Obrazek

Czy takie coś warto wrzucić do tłumaczenia?
Wyświetlanie tłumaczeń można prosto zaimplementować wraz z dodatkiem Quests, także zbieranie oryginalnych tekstów może być w tym dodatku. Tylko czy warto się tym zajmować?

Awatar użytkownika
Borygo
WoWpoPolsku Team
WoWpoPolsku Team
Posty: 644
Lokalizacja: Świnoujście
Frakcja: Horda
Rasa: Tauren
Klasa: Paladyn

Re: Zagadywanie NPC

Post autor: Borygo » 26 maja 2019, 11:49

Tak!

Spora część historii zadań znajduje się w tych wypowiedzieć. Niekiedy to jest tylko jedna linijka, a niekiedy kilka zdań.

Awatar użytkownika
natis
Lieutenant Commander | Champion
Lieutenant Commander | Champion
Posty: 218
Lokalizacja: Choszczno
Frakcja: Horda
Rasa: Ork
Klasa: Łowca
BattleTag: Natis#2655

Re: Zagadywanie NPC

Post autor: natis » 26 maja 2019, 14:35

Niektóre questy kończą się tylko i wyłącznie zawierając taka wypowiedź NPC, a samo zakończenie to zdanie "Dobra robota", także super byłoby mieć przetłumaczone takie wypowiedzi, tym bardziej, że czasami opowiadają jakąś historię bądź postać przedstawia nam swoją historię zanim obdarzy nas Questem ;p

Pikownia
WoWpoPolsku Team
WoWpoPolsku Team
Posty: 35
Frakcja: Horda

Re: Zagadywanie NPC

Post autor: Pikownia » 26 maja 2019, 14:42

Zdarzają się też wypowiedzi w takim okienku gdzie na końcu mamy kilka opcji dialogowych do wyboru i po kliknięciu zmienia się tekst w oknie, ciekawe czy i to udałoby się zaimplementować.

Awatar użytkownika
Shaula
WoWpoPolsku Team
WoWpoPolsku Team
Posty: 218
Frakcja: Horda
Rasa: Troll
Klasa: Druid

Re: Zagadywanie NPC

Post autor: Shaula » 26 maja 2019, 16:20

Jestem za!
All Of This Has Happened Before And Will Happen Again.

Awatar użytkownika
Platine
WoWpoPolsku Team
WoWpoPolsku Team
Posty: 447

Re: Zagadywanie NPC

Post autor: Platine » 26 maja 2019, 17:31

Pikownia pisze:
26 maja 2019, 14:42
Zdarzają się też wypowiedzi w takim okienku gdzie na końcu mamy kilka opcji dialogowych do wyboru i po kliknięciu zmienia się tekst w oknie, ciekawe czy i to udałoby się zaimplementować.
Musiałbym mieć przykład takiej wypowiedzi, a najlepiej jakbym sam miał do tego dostęp i sprawdził w jakiej zmiennej są wtedy wyświetlane teksty alternatywne, bo podstawowa wypowiedź jest w zmiennej GossipGreetingText.

Awatar użytkownika
Platine
WoWpoPolsku Team
WoWpoPolsku Team
Posty: 447

Re: Zagadywanie NPC

Post autor: Platine » 26 maja 2019, 17:36

OK, to dopóki nie znajdziemy metody masowego pozyskania takich wypowiedzi (może z WowHead), to na razie dodatek będzie sam je zbierać podczas gry. Zaraz przerobię addon -Quests to takiej "cichej" pracy. Będzie to wersja 8.04 na serwery 8.1.x Blizzarda.

Awatar użytkownika
Erdzio
WoWpoPolsku Team
WoWpoPolsku Team
Posty: 99
Frakcja: Horda
Rasa: Worgen
BattleTag: Erdzio#2624

Re: Zagadywanie NPC

Post autor: Erdzio » 26 maja 2019, 18:38

O ile ma to jeszcze jakieś znaczenie, przyjemnie byłoby takie rzeczy potłumaczyć, małe smaczki cieszą najbardziej ^^;
Nie samymi questami worgen żyje, dymki też trzeba tłumaczyć. I Gossipy. No i książki...

Awatar użytkownika
Platine
WoWpoPolsku Team
WoWpoPolsku Team
Posty: 447

Re: Zagadywanie NPC

Post autor: Platine » 26 maja 2019, 19:09

Wczytywanie danych z pliku już jest gotowe.
Jutro przygotuję narzędzie do tłumaczenia - na podobnej zasadzie jak mamy dymki.

Pikownia
WoWpoPolsku Team
WoWpoPolsku Team
Posty: 35
Frakcja: Horda

Re: Zagadywanie NPC

Post autor: Pikownia » 26 maja 2019, 19:20

Platine pisze:
26 maja 2019, 17:31
Pikownia pisze:
26 maja 2019, 14:42
Zdarzają się też wypowiedzi w takim okienku gdzie na końcu mamy kilka opcji dialogowych do wyboru i po kliknięciu zmienia się tekst w oknie, ciekawe czy i to udałoby się zaimplementować.
Musiałbym mieć przykład takiej wypowiedzi, a najlepiej jakbym sam miał do tego dostęp i sprawdził w jakiej zmiennej są wtedy wyświetlane teksty alternatywne, bo podstawowa wypowiedź jest w zmiennej GossipGreetingText.
Postaram się taką przy okazji znaleźć i ci podrzucić. Domyślam się, że najlepiej by było gdyby było to gdzieś na startowym terenie.

ODPOWIEDZ