Lua Error - błędy po uruchomieniu gry.

W tym dziale znajdziesz pomoc w kwestiach natury technicznej, a także asystę przy problemach z kontem.
Awatar użytkownika
nukey
Posty: 2
Frakcja: Horda
Rasa: Krwawe elf
Klasa: Rycerz śmierci
BattleTag: E69#2999

Lua Error - błędy po uruchomieniu gry.

Post autor: nukey » 20 wrz 2018, 18:32

Witam, otóż od jakiegoś czasu używam wszystkich addonów które są na WoWPoPolsku.pl

-Quests
-Bubbles
-Books
-UI
-Spells

Posiadam najnowszą wersję gry BFA, czyli taką która aktualnie jest dostępna.

Dodatki które posiadam w folderze AddOns wyglądają następująco:

Obrazek

Błędy które ukazują się w grze: Lua Error:

Kod: Zaznacz cały

Message: Interface\AddOns\WoWpoPolsku_UI\WoWpoPolsku_UI.lua:1490: attempt to index global 'FriendsFrameTab4' (a nil value)
Time: Thu Sep 20 18:15:35 2018
Count: 1
Stack: Interface\AddOns\WoWpoPolsku_UI\WoWpoPolsku_UI.lua:1490: attempt to index global 'FriendsFrameTab4' (a nil value)
Interface\AddOns\WoWpoPolsku_UI\WoWpoPolsku_UI.lua:1490: in main chunk

Locals: UiT_version = "1.04"
UiT_Font = "Interface\AddOns\WoWpoPolsku_UI\Fonts\frizquadratatt_pl.ttf"
StartCollection = 0
StartTalent = 0
UiT = <unnamed> {
 0 = <userdata>
}
UiT_waitTable = <table> {
}
UiT_waitFrame = nil
(*temporary) = nil
(*temporary) = nil
(*temporary) = true
(*temporary) = nil
(*temporary) = <function> defined *:OnClick:1
(*temporary) = "attempt to index global 'FriendsFrameTab4' (a nil value)"
----

Kod: Zaznacz cały

Message: (null)
Time: Thu Sep 20 18:15:57 2018
Count: 3
---

Kod: Zaznacz cały

Message: Interface\AddOns\WoWpoPolsku_UI\WoWpoPolsku_UI.lua:119: attempt to index global 'ChatConfigCategoryFrameTitle' (a nil value)
Time: Thu Sep 20 18:16:06 2018
Count: 1
Stack: Interface\AddOns\WoWpoPolsku_UI\WoWpoPolsku_UI.lua:119: attempt to index global 'ChatConfigCategoryFrameTitle' (a nil value)
[C]: ?
Interface\AddOns\WoWpoPolsku_UI\WoWpoPolsku_UI.lua:119: in function <Interface\AddOns\WoWpoPolsku_UI\WoWpoPolsku_UI.lua:15>

Locals:
czy ktoś wie skąd te problemy, i jak je naprawić?

Awatar użytkownika
Borygo
WoWpoPolsku Team
WoWpoPolsku Team
Posty: 690
Lokalizacja: Świnoujście
Frakcja: Horda
Rasa: Tauren
Klasa: Paladyn

Re: Lua Error - błędy po uruchomieniu gry.

Post autor: Borygo » 20 wrz 2018, 18:36

Podczas pobierania addonów nie zauważyłeś że WoWpoPolsku-UI i WoWpoPolsku-Spells są tylko pod Legion, co oznacza ze nie są kompatybilne z innymi pachami.

Wystarczy ze je usuniesz a wszystko inne będzie działać.

Awatar użytkownika
nukey
Posty: 2
Frakcja: Horda
Rasa: Krwawe elf
Klasa: Rycerz śmierci
BattleTag: E69#2999

Re: Lua Error - błędy po uruchomieniu gry.

Post autor: nukey » 20 wrz 2018, 18:42

Faktycznie, wszystko działa jak należy! :) Dziękuję ślicznie za pomoc.

A tak z ciekawości, wiadomo kiedy będą te dwa tłumaczenia dostępne pod bfa?

Awatar użytkownika
Borygo
WoWpoPolsku Team
WoWpoPolsku Team
Posty: 690
Lokalizacja: Świnoujście
Frakcja: Horda
Rasa: Tauren
Klasa: Paladyn

Re: Lua Error - błędy po uruchomieniu gry.

Post autor: Borygo » 20 wrz 2018, 19:32

WoWpoPolsku-Spells - jak na razie nie mamy w planach tłumaczenia, brak chętnych do tłumaczenia
WoWpoPolsku-UI - z tym nie powiem jak sprawa wygląda, czekam na odpowiedz programisty

Awatar użytkownika
Orina
WoWpoPolsku Team
WoWpoPolsku Team
Posty: 269
Lokalizacja: Świnoujście
Frakcja: Horda
Klasa: Kapłan

Re: Lua Error - błędy po uruchomieniu gry.

Post autor: Orina » 12 paź 2019, 13:56

Message: ...ace\AddOns\WoWpoPolsku_Quests\WoWpoPolsku_Quests.lua:1719: script ran too long
Time: Sat Oct 12 13:52:54 2019
Count: 2
Stack: ...ace\AddOns\WoWpoPolsku_Quests\WoWpoPolsku_Quests.lua:1719: script ran too long
...ace\AddOns\WoWpoPolsku_Quests\WoWpoPolsku_Quests.lua:1719: in function `QTR_ExpandUnitInfo'
...ace\AddOns\WoWpoPolsku_Quests\WoWpoPolsku_Quests.lua:1171: in function `QTR_QuestPrepare'
...ace\AddOns\WoWpoPolsku_Quests\WoWpoPolsku_Quests.lua:1030: in function <...ace\AddOns\WoWpoPolsku_Quests\WoWpoPolsku_Quests.lua:1010>

Locals: msg = "YOUR_GENDER, musimy porozmawiać o@Hordzie... i@wodzu wojennym.

Ta wojna okazała się kosztowna i@bitwa z@Azsharą kosztowała nas utratę wielu żołnierzy z@tej garstki, którą dysponowaliśmy. Horda znów jest podzielona, a@Przymierze radzi sobie tylko@odrobinę lepiej od@nas.

Sylvanas w@tym momencie jest w@stanie zniszczyć każdego, kogo uważa za@swego wroga. I to oznacza również zagładę nas.

Myślałem, że@moja dawna sojuszniczka zmądrzeje, ale@teraz...

Najwyższy Nadzorca Saurfang mobilizuje tych, którzy jeszcze się ostali - włączając w@to nieoczekiwanych sojuszników."
nr_1 = 104032151
nr_2 = nil
nr_3 = nil
QTR_forma = ""
nr_poz = 1
(*temporary) = ""
(*temporary) = "YOUR_GENDER, musimy porozmawiać o@Hordzie... i@wodzu wojennym.

Ta wojna okazała się kosztowna i@bitwa z@Azsharą kosztowała nas utratę wielu żołnierzy z@tej garstki, którą dysponowaliśmy. Horda znów jest podzielona, a@Przymierze radzi sobie tylko@odrobinę lepiej od@nas.

Sylvanas w@tym momencie jest w@stanie zniszczyć każdego, kogo uważa za@swego wroga. I to oznacza również zagładę nas.

Myślałem, że@moja dawna sojuszniczka zmądrzeje, ale@teraz...

Najwyższy Nadzorca Saurfang mobilizuje tych, którzy jeszcze się ostali - włączając w@to nieoczekiwanych sojuszników."
(*temporary) = 104032150
(*temporary) = 104032150
(*temporary) = ""
(*temporary) = nil
(*temporary) = nil
(*temporary) = nil
(*temporary) = nil
(*temporary) = nil
(*temporary) = nil
(*temporary) = "script ran too long"
QTR_name = "Orína"
QTR_sex = 3

Pojawił mi się taki błąd LUA gdzie wiem skąd wziął się błąd - zamiast kodu YOUR_NAME, wkleiłam kod YOUR_GENDER. Przy takim błędnym kodzie gra się wiesza i nie pokazuje później przetłumaczonego zadania, tylko angielski oryginał. Już wcześniej mieliśmy podobny problem gdy czasem myliłam się w kodzie YOUR_GENDER i stawiałam dwukropek zamiast średnika między wersjami tekstu dla różnych płci. Czy tak samo da radę zrobić ochronę przed zawieszaniem? :)


Samo zadanie poprawiłam i załadowałam nową bazę.
El Psy Congroo

Awatar użytkownika
Platine
WoWpoPolsku Team
WoWpoPolsku Team
Posty: 484

Re: Lua Error - błędy po uruchomieniu gry.

Post autor: Platine » 13 paź 2019, 20:21

Podczas tworzenia nowej bazy tłumaczeń sprawdzana jest poprawność składni w formule YOUR_GENDER i gdy coś się nie zgadza - wyświetlany jest komunikat w pierwszej linii strony, która tworzy bazę. Być może komunikat ten został niezauważony przez tworzącego nową bazę, lub się nawet nie pojawił (bo np. czegoś tam nie przewidziałem przy pisaniu kodu sprawdzającego - może program oczekiwał nawiasu "(" ). Spojrzę jeszcze raz na kod.

ODPOWIEDZ