Classic 1.13

Dodatek odpowiedzialny za spolszczenie questów (misji)
Awatar użytkownika
Sergeant
mrcake47
Posty: 34
Frakcja: Przymierze
Rasa: Krasnolud
Klasa: Paladyn
BattleTag: mrcake47

Re: Classic 1.13

Post autor: mrcake47 »

Platine pisze: 28 sie 2019, 17:30 A co z tą literą jest nie tak w naszym pliku czcionek?
Obecnie chociażby w tytule "SzczegóŁy" nie ma małej litery tylko jest duże Ł wyciągnięte z Times New Roman. Gołym okiem widać, że brakuje litery.
Awatar użytkownika
WoWpoPolsku Team
Platine
Posty: 1014

Re: Classic 1.13

Post autor: Platine »

Właśnie tu jest specjalnie wpisane duże Ł, aby pasowało do reszty tekstu.
Zmień sobie na małe ł, odpal dodatek i zobaczysz, że te małe ł jakoś nie pasuje do reszty liter. Zauważ, że G i Y też wyglądają na duże litery.
Awatar użytkownika
Sergeant
mrcake47
Posty: 34
Frakcja: Przymierze
Rasa: Krasnolud
Klasa: Paladyn
BattleTag: mrcake47

Re: Classic 1.13

Post autor: mrcake47 »

Platine pisze: 29 sie 2019, 18:22 Właśnie tu jest specjalnie wpisane duże Ł, aby pasowało do reszty tekstu.
Zmień sobie na małe ł, odpal dodatek i zobaczysz, że te małe ł jakoś nie pasuje do reszty liter. Zauważ, że G i Y też wyglądają na duże litery.
Jest specjalnie duże Ł, bo font nie ma polskich znaków Ł ł, są one wyciągnięte z innego fonta. W pliku z fontem który wrzuciłem jest poprawiona litera. Wygląda to wtedy tak jak niżej w załączniku.
Załączniki
Zrzut ekranu 2019-08-28 o 06.58.37-01 kopia.jpg
Zrzut ekranu 2019-08-28 o 06.58.37-01 kopia.jpg (35.63 KiB) Przejrzano 13183 razy
Awatar użytkownika
Sergeant
mrcake47
Posty: 34
Frakcja: Przymierze
Rasa: Krasnolud
Klasa: Paladyn
BattleTag: mrcake47

Re: Classic 1.13

Post autor: mrcake47 »

W załączniku font, który ma też poprawioną literę małą 'y'.
Załączniki
morpheus_pl.ttf.zip
(33.13 KiB) Pobrany 389 razy
Awatar użytkownika
WoWpoPolsku Team
Platine
Posty: 1014

Re: Classic 1.13

Post autor: Platine »

Super, dzięki.
Wykorzystam ten plik w następnych wersjach dodatku.
Awatar użytkownika
Sergeant
mrcake47
Posty: 34
Frakcja: Przymierze
Rasa: Krasnolud
Klasa: Paladyn
BattleTag: mrcake47

Re: Classic 1.13

Post autor: mrcake47 »

Platine pisze: 27 sie 2019, 13:16 Problem jest w pliku z polskimi czcionkami (frizquadratatt_pl.ttf)
Te znaczki ? to w rzeczywistości znaki @, tylko czcionka powinna je wyświetlać jako twarde spacje.
A gdyby te twarde spacje i te znaki "@" po prostu w foncie zamienić na puste znaki?
Załączniki
frizquadratatt_pl.ttf.zip
(28.47 KiB) Pobrany 359 razy
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2019, 16:57 przez mrcake47, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
WoWpoPolsku Team
Buber777
Posty: 296
Lokalizacja: Oslo
Frakcja: Przymierze
Rasa: Człowiek
Klasa: Warrior

Re: Classic 1.13

Post autor: Buber777 »

Plik QuestData_pl_classic.lua w najnowszej wersji jest dużo mniejszy od tego który załadowałem 27.08 . Tak ma być ?
Awatar użytkownika
WoWpoPolsku Team
Platine
Posty: 1014

Re: Classic 1.13

Post autor: Platine »

Może dlatego, że te wcześniejszy miał wpisane znaki "twardej" spacji: CHR(255), co w kodowaniu UTF-8 zajmuje 3 bajty, a teraz mamy w tym miejscu zwykły znak spacji (1 bajt).
Awatar użytkownika
WoWpoPolsku Team
Platine
Posty: 1014

Re: Classic 1.13

Post autor: Platine »

mrcake47 pisze: 01 wrz 2019, 16:37
Platine pisze: 27 sie 2019, 13:16 Problem jest w pliku z polskimi czcionkami (frizquadratatt_pl.ttf)
Te znaczki ? to w rzeczywistości znaki @, tylko czcionka powinna je wyświetlać jako twarde spacje.
A gdyby te twarde spacje i te znaki "@" po prostu w foncie zamienić na puste znaki?
A mógłbyś to sprawdzić w wersji Classic?
Weź plik tłumaczeń z globala: QuestData_pl.lua który zawiera znak @ przy "sierotkach"
zmień mu nazwę na: QuestData_pl_classic.lua i zapisz do dodatku w Classic,
i uruchom grę Classic.
Czy z tą czcionką nie będą już wyświetlane ani ? ani @ w tłumaczeniu?
Awatar użytkownika
Sergeant
mrcake47
Posty: 34
Frakcja: Przymierze
Rasa: Krasnolud
Klasa: Paladyn
BattleTag: mrcake47

Re: Classic 1.13

Post autor: mrcake47 »

Platine pisze: 03 wrz 2019, 17:03 A mógłbyś to sprawdzić w wersji Classic?
Weź plik tłumaczeń z globala: QuestData_pl.lua który zawiera znak @ przy "sierotkach"
zmień mu nazwę na: QuestData_pl_classic.lua i zapisz do dodatku w Classic,
i uruchom grę Classic.
Czy z tą czcionką nie będą już wyświetlane ani ? ani @ w tłumaczeniu?
W kodzie trzeba by zmienić, aby nie zamieniał w tekstach z questów @ na jakiś konkretny znak (twarda spacja), jeżeli zostanie @, pokaże ją jako pusty symbol. W gossipach nie wyświetla się @.
ODPOWIEDZ