classic spelle i talenty

Rozmowy o naszych dodatkach i tłumaczeniach
Arakiel
Corporal | Grunt
Corporal | Grunt
Posty: 24
Frakcja: Horda
Rasa: Nieumarły

classic spelle i talenty

Post autor: Arakiel » 22 sie 2019, 19:09

czy macie w planach tłumaczenie spelli i talentów w classicu??
Z tego co pamiętam, blizzard wypowiadał się, że na razie nie mają w planach aktualizować classica do nowszych wersji, więc wydaje mi się, że takie tłumaczenie przysłużyło by się na dłuższy czas.

Awatar użytkownika
Borygo
WoWpoPolsku Team
WoWpoPolsku Team
Posty: 670
Lokalizacja: Świnoujście
Frakcja: Horda
Rasa: Tauren
Klasa: Paladyn

Re: classic spelle i talenty

Post autor: Borygo » 22 sie 2019, 19:24

Arakiel pisze:
22 sie 2019, 19:09
czy macie w planach tłumaczenie spelli i talentów w classicu??
Z tego co pamiętam, blizzard wypowiadał się, że na razie nie mają w planach aktualizować classica do nowszych wersji, więc wydaje mi się, że takie tłumaczenie przysłużyło by się na dłuższy czas.
Niestety, ale już sparzyliśmy się na tłumaczeniu spelli. Nie jesteśmy w stanie poprawnie wyświetlać obrażeń zadawanych przez spelle, przez co przy wartościach często występowały błędy.

Druga sprawa to nie było by komu tego tłumaczyć, mamy tylko mała garstkę zaangażowanych tłumaczy i moderatorów i aktualnie nawet teraz nie wyrabiamy się.

Arakiel
Corporal | Grunt
Corporal | Grunt
Posty: 24
Frakcja: Horda
Rasa: Nieumarły

Re: classic spelle i talenty

Post autor: Arakiel » 23 sie 2019, 18:17

rozumiem, no trudno. Może w przyszłości coś się zmieni. Kiedyś istniała strona z kalkulatorem talentów PL, ale aktualnie nie mogę jej znaleźć. Gdyby ktoś miał namiar na taką stronę, proszę podeślijcie linka.
ps: czy ktoś zainteresowany był by do przetłumaczenia spelli i talentów w takiej właśnie formie - na stronie?

Awatar użytkownika
Erdzio
WoWpoPolsku Team
WoWpoPolsku Team
Posty: 106
Frakcja: Horda
Rasa: Worgen
BattleTag: Erdzio#2624

Re: classic spelle i talenty

Post autor: Erdzio » 24 sie 2019, 14:50

Tylko jakby się już ktoś znalazł, o ile to nie jest strona typu wiki/wikipedia o budowie modułowej, tj. w której istnieją równoległe linki o tych samych nazwach (np. po kliknięciu www.pl.wiki.[...].com/Thrall o ile wersja EN istnieje, to polską tłumaczysz, tj. tworzysz równolegle od 0), przetłumaczyć się nie da, bo najpierw administrator strony musiałby się na to zgodzić/dodać taką opcję, na co zbyt często nie chcą się zgadzać, bo to więcej roboty. Jeżeli strona należy do Polaka, byłoby łatwiej, bo by skontrolował, że nie pisze się tam jakichś bzdetów, ale jeżeli ktoś spoza Polski - szanse są bliskie zera.
No ale i tak najpierw trzeba by znaleźć kogoś, kto miałby na to czas :/
Nie samymi questami worgen żyje, dymki też trzeba tłumaczyć. I Gossipy. No i książki...

roBsonn
Posty: 2
Frakcja: Przymierze
Rasa: Gnom
Klasa: Mag

Re: classic spelle i talenty

Post autor: roBsonn » 28 sie 2019, 10:05

Mogę spytać, co uniemożliwia zdobycie poprawnych wartości obrażeń na zaklęciach w Classicu? API gry nie podaje poprawnych liczb? A może w ogóle nie ma w nim takiej metody? Jeśli tak, to może w takim wypadku może dałoby się po prostu pobrać i sparsować aktualny, angielski tooltip i wyciągnąć z niego liczby do umieszczenia w tłumaczeniu?

Awatar użytkownika
Platine
WoWpoPolsku Team
WoWpoPolsku Team
Posty: 475

Re: classic spelle i talenty

Post autor: Platine » 28 sie 2019, 17:35

Liczby były zczytywane z tekstu oryginalnego i w takiej samej kolejności podstawiane do tekstu tłumaczenia.
Tylko tekst oryginalny niestety może się zmieniać w zależności czy masz wyszkolona jakąś umiejętność czy buff, glyph itp. I wtedy kolejność liczby w tekście oryginalnym nie pasuje do kolejności w tłumaczeniu.

roBsonn
Posty: 2
Frakcja: Przymierze
Rasa: Gnom
Klasa: Mag

Re: classic spelle i talenty

Post autor: roBsonn » 29 sie 2019, 7:42

Okej, czyli istniała możliwość pobrania prawidłowych liczb, tylko liczba wariacji możliwych przypadków zmienionego tooltipa była nie do ogarnięcia, bo za dużo istniało możliwości i ich kombinacji jego zmiany (glyphy, talenty i miriada zestawów, enchantów i kto wie jeszcze co)?

A co, gdyby wesprzeć tylko Classica?

Classic mógłby się nadawać na tego addona, ponieważ raz, że spelle mają ranki i nie aktualizują swoich liczb obrażeń automatycznie, dwa że nie ma w nim wielu mechanik z kolejnych dodatków (jak wspomniane glyphy), ani nie ma zbyt wielu zestawów przedmiotów i buffów które modyfikują tooltipa, a WIĘC liczba kłopotliwych sytuacji spada do, strzelam, kilku? IMHO, jest to do ogarnięcia i tym razem do obsłużenia, gdybyśmy tylko znali listę sytuacji, które tooltipa rzeczywiście mogą zmieniać - i to tylko takich sytuacji, które zmieniają ilość liczb w tooltipie lub ich kolejność, bo sama zmiana wartości nie wymaga dodatkowego kodu, skoro tylko uzupełniamy liczby po kolei.

Co myślicie?

P.S.
Nie jestem power gamerem, stąd nie znam najlepszego ekwipunku dla każdej z klas i nie wiem, jakie ciekawostki modyfikujące zaklęcia można spotkać, ergo nie mam dość wiedzy domenowej by samemu sporządzić listę przypadków brzegowych. To powiedziawszy, oferuję swoją pomoc przy kodzie lub tłumaczeniach zaklęć, jeśli zainteresuje Was sprawdzenie stopnia komplikacji tego pomysłu.

Awatar użytkownika
Erdzio
WoWpoPolsku Team
WoWpoPolsku Team
Posty: 106
Frakcja: Horda
Rasa: Worgen
BattleTag: Erdzio#2624

Re: classic spelle i talenty

Post autor: Erdzio » 29 sie 2019, 11:40

Od razu mówię (głównie chętnym do tłumaczenia, jeżeli ustawa wejdzie w życie), że jeżeli już się za to zabierać, od razu robić obszerny słownik na nazwy własne, nazwy spelli i sformułowania, żeby się nie różniły, bo to się w oczy rzuci (np. Smelting ore x into x bar)
Nie samymi questami worgen żyje, dymki też trzeba tłumaczyć. I Gossipy. No i książki...

ODPOWIEDZ